معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: سازمان برنامه و بودجه و نهادهای تصمیم‌گیرنده درباره افزایش ظرفیت‌ها باید از ما حمایت کنند تا امکانات درخور دانشجویان باشد.

معاون وزارت بهداشت: تعداد دانشجویان علوم پزشکی بیشتر از امکانات موجود است

یونس پناهی درباره تامین تجهیزات و امکانات موجود برای دانشجویان پزشکی با توجه به افزایش ظرفیت‌های اخیر در پذیرش دانشگاهی این رشته گفت: افزایش ظرفیت دانشجویان در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی هدف‌گذاری شده است اما بهتر بود برای این افزایش ظرفیت با دانشگاه‌های علوم پزشکی هم هماهنگی‌هایی صورت می‌گرفت چرا که باید متناسب با افزایش دانشجویان پزشکی ظرفیت تخت و بیمارستان‌های آموزشی هم ارتقا پیدا کند، لازم است برای دانشجویان دندانپزشکی یونیت و برای دانشجویان دیگر رشته‌ها آزمایشگاه به تعداد کافی فراهم شود.

وی ضمن اشاره به اینکه این عدم هماهنگی کار وزارت بهداشت را سخت کرده است و ما در حال حاضر در حال تجهیز مراکز تحقیقاتی، کلاس‌های درس و آزمایشگاه‌ها هستیم، ادامه داد: تعداد دانشجویانی که در رشته‌های وزارت بهداشت پذیرفته می‌شوند بیشتر از زیرساخت‌های موجود است اما اگر ارتقای مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد حمایت قرار گیرد همزمان با افزایش ظرفیت از کیفیت آموزش و پژوهش کاسته نمی‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از افتخارات ما این است که دانشگاه‌های ما در همه گروه‌های پزشکی پیشتازند و پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان بسیار خوبی تربیت می‌کنند، افزود: باید مراقب باشیم تا این کیفیت افت نکند.

پناهی بیان کرد: فراهم کردن تجهیزات لازم تا مهر سال آینده امکان‌پذیر است. در حال حاضر کلاس‌های آموزشی را در مناطق مختلف کشور تجهیز کرده‌ایم اما سازمان برنامه و بودجه و نهادهای تصمیم‌گیرنده در مورد افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی باید در این راه از ما حمایت کنند تا امکانات موجود درخور باشد و کیفیت فدای کمیت نشود.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.